Thursday, February 10, 2011

HKL 1

assalammualaikum,




pagi tadi (8 Februari 2011) sepatutnya aku ade appointment nak ambik darah pukul 8 pagi dan disebabkan aku cam haram nak bangun, pukul 9 baru pegi klinik kesihatan dato' keramat (KKDK). Mula - mula ingatkan dekat HKL, nasib baik pergi KKDK situ dulu..


lepas bagi surat interview appointment aku pun duk kejap, then kakak aku ajak pergi makan dekat gerai sebelah KKDK tu. Lepas makan, aku dan kakak aku menunggu giliran. Letih betul. pukul 11 lebih macam tu, nama aku dipanggil.


then, aku sinsing lengan nak bagi akak nurse tu cucuk lah. tapi disebabkan dia tak jumpe cari vena aku, dia nak cucuk kat atas tangan. cam sengal. sakit giler!!! 


lepas cucuk, aku gosok2 tangan aku. Huh ! benchi giler aku dengan nurse tu. dahla muka cam haram. payah betul nak senyum.


dan disebabkan kakak aku kerja dan kena ambik time slip, aku pun masuk dan mendaftarkan diri kat kaunter pertanyaan pendaftaran. Lepas bayar singgit, tak sampai seminit nama aku dipanggil oleh akak nurse yang sangat cute miut.


"kenapa adik?"


"nak jumpa doktor."


"memang la nak jumpa doktor. akak tanya adik sakit apa?"


"ooh..ok...sakit kat tyroid..bengkak"


"ok..meh hulur tangan nak cek blood pressure..ni (sambil bg thermometer) suap kat bawah lidah. kemam. "


"........."


"blood pressure normal. suhu pun okay. 37.o2 degree celcius. adik sihat je ni"


"sakit dalam kak..."


"erkk?"


"kan sakit kat thyroid gland ni"


"oh..lupa.."


aku pun duduk sebelah akak aku after selesai dia pre-check up. tak sampai seminit lagi.


"Fatin Nadiah Mohd Yasin!!!!"


"yeye saya...." sambil melangkah ke bilik MA tersebut di temani kaklong aku.






di bilik MA india tersebut~


"ya, fatin. sakit apa?"


"bengkak kat leher"


"boleh bukak kan tudung itu"


"erkkk..." sambil memandang akak aku..aku wat muke wadefuk walaupun bende tu dihalalkan dalam perubatan....


then, MA tu pergi bilik doktor.
seminit lepas tu, bukan 2minit la kowt..3minit? ntahla..beberapa minit kemudian la senang..


"tunggu kejab ye dik. doktor nak tengok.."


"baik bang" aku menjawap dengan nada yang sangat sangat menggoda sambil makan kepok lekor.


okay tipu je.


aku pun lepak kat ruang penunggu2 sambil tengok channel astro 101 ataupun tv1 la senang citer..ohh seyes boring..

kemudian, doktor wanita memanggil nama aku. then, aku masuk bilik dia. dia pun buat beberapa test. then, dia tulis surat rujukan. then, dia suruh aku pergi jumpa klinik pakar HKL pukul 2 ni.




-----------------------Pukul 2 kemudian---------------------

aku bagi surat rujukan kat staff nurse kat situ, then dia suruh aku tunggu panggilan dari Staff Nurse Siti Mariam.


bersambung~

No comments: